pure power

Stage jaar 3

PurePower benelux branding en social media

Type project

Stageopdracht - Marketing 2moso

bedrijf

2moso

onderwerp

Branding en Social media

duur

6 maanden
Logo purepower sport

Omschrijving

In februari 2023 ben ik gestart met mijn derdejaars stage bij 2moso. Dit is een bedrijf dat exclusieve internationale A-merken op het gebied van sport en mobile in de Benelux distribueert. Een van de nieuwe merken die in november 2022 aan het portfolio van 2moso werd toegevoegd was PurePower. Een deens merk dat marktleider is op het gebied van sportvoeding in Scandinavië, dat zijn intrede wilde maken in de Benelux. Mijn stageopdracht richtte zich op de communicatie van dit merk. Naast mijn stage blijf ik ook actief voor 2moso en krijg ik de kans om verschillende taken die ik tijdens mijn stage heb uitgevoerd, voort te zetten naast mijn studie. Op deze pagina vind je highlights van projecten die ik heb uitgevoerd en lees je meer over mijn aanpak van de challenge die ik kreeg voor mijn opdracht.

''Hoe kan 2moso als PurePower communiceren met de eindgebruiker en de dealers waarbij het merkgevoel wordt overgebracht?''

Design thinking methode

De stageopdracht is uitgevoerd volgens de Design Thinking methode. Ook bekend als de double diamond. Dit is een probleemoplossende methode die zich richt op het verkennen van creatieve oplossingen via een iteratief proces. Het proces bestaat uit vier verschillende fasen. Hier wordt kort beschreven hoe dit proces is verlopen.

1. Discover

Het onderzoek startte met zowel intern als extern onderzoek naar de challenge. Dit omvatte onder andere:

• Het business model canvas van 2moso.
• Het Brand Key-model van PurePower.
• Interviews en een uitgezette enquête onder de doelgroep van duursporters.
• Waardepropositie canvas.
• Analyse van trends en ontwikkelingen.

2. Define

Connecting the dots: In deze fase werden de resultaten van het interne en externe onderzoek geanalyseerd, waarbij de sterke punten, zwakke punten, kansen en bedreigingen van PurePower tegen elkaar werden afgewogen. Hieruit volgde een herdefiniëring van de challenge, oftewel het "Reframed problem. Deze Luidde als volgt:
‘’Hoe kan 2moso meer awareness creëren voor het merk PurePower onder de doelgroep wielrenners in de Benelux van 25 tot 44 jaar?’’

3. Develop

Nadat het Reframed problem was vastgesteld, werden er ideeën ontwikkeld door om dit probleem op te lossen. Deze ideeën zijn ontwikkeld door te kijken naar best practices en brainstormsessies. Vervolgens werden de oplossingen verder onderzocht aan de hand van diepte-interviews. Uiteindelijk is besloten om een oplossing te implementeren in de vorm van een contentstrategie, bestaande uit Hero, Hub en Help content.

4. Deliver

In deze fase werd een prototype gemaakt en getest. Dit prototype bestond uit een brandbook, contentkalender en social media templates. De prototypes zijn getest door middel van build-measure-learn. Door op social media een contentstrategie te hebben met een sterk merkidentiteit kan PurePower grote stappen maken op het gebied van naamsbekendheid.

Pure Power brand identity and Social media

Conclusie en resultaten

Tijdens mijn stageperiode heb ik ontzettend veel geleerd over marketing in de sportwereld met dank aan mijn begeleiding en collega's. Mijn onderzoek gericht op branding en social media heeft waardevolle inzichten opgeleverd. Met als conclusie dat het implementeren van een doordachte contentstrategie op social media, gekoppeld aan een sterke merkidentiteit, PurePower aanzienlijke vooruitgang kan laten boeken op het gebied van naamsbekendheid. Dit zijn de behaalde resultaten tijdens mijn stageperiode:

350% stijging in volgers op social media.

Een sterke merk identeit die in alle communicatie van PurePower gebruikt kan worden.

Cijfer voor opdracht:
7,5

Werkzaamheden na stage

Na mijn stageperiode ben ik naast mijn studie nog steeds werkzaam bij 2moso. Hier voer ik verschillende taken uit.

Beheren en activeren social media PurePower
Artwork maken voor verschillende communicatieve doeleinden
Draaien van evenementen - Verkoop en Advies
Dealers voorzien van grafisch artwork binnen de huisstijl van de merken van 2moso
Huisstijl van verschillende merken bewaken

Design wanden

Designs Ledwanden

Ledwand 2moso