In februari 2023 ben ik gestart met mijn derdejaars stage bij 2moso. Dit is een bedrijf dat exclusieve internationale A-merken op het gebied van sport en mobile in de Benelux distribueert. Een van de nieuwe merken die in november 2022 aan het portfolio van 2moso werd toegevoegd was PurePower. Een deens merk dat marktleider is op het gebied van sportvoeding in Scandinavië, dat zijn intrede wilde maken in de Benelux. Mijn stageopdracht richtte zich op de communicatie van dit merk. Naast mijn stage blijf ik ook actief voor 2moso en krijg ik de kans om verschillende taken die ik tijdens mijn stage heb uitgevoerd, voort te zetten naast mijn studie. Op deze pagina vind je highlights van projecten die ik heb uitgevoerd en lees je meer over mijn aanpak van de challenge die ik kreeg voor mijn opdracht.
''Hoe kan 2moso als PurePower communiceren met de eindgebruiker en de dealers waarbij het merkgevoel wordt overgebracht?''
De stageopdracht is uitgevoerd volgens de Design Thinking methode. Ook bekend als de double diamond. Dit is een probleemoplossende methode die zich richt op het verkennen van creatieve oplossingen via een iteratief proces. Het proces bestaat uit vier verschillende fasen. Hier wordt kort beschreven hoe dit proces is verlopen.
Het onderzoek startte met zowel intern als extern onderzoek naar de challenge. Dit omvatte onder andere:
• Het business model canvas van 2moso.
• Het Brand Key-model van PurePower.
• Interviews en een uitgezette enquête onder de doelgroep van duursporters.
• Waardepropositie canvas.
• Analyse van trends en ontwikkelingen.
Connecting the dots: In deze fase werden de resultaten van het interne en externe onderzoek geanalyseerd, waarbij de sterke punten, zwakke punten, kansen en bedreigingen van PurePower tegen elkaar werden afgewogen. Hieruit volgde een herdefiniëring van de challenge, oftewel het "Reframed problem. Deze Luidde als volgt:
‘’Hoe kan 2moso meer awareness creëren voor het merk PurePower onder de doelgroep wielrenners in de Benelux van 25 tot 44 jaar?’’
Nadat het Reframed problem was vastgesteld, werden er ideeën ontwikkeld door om dit probleem op te lossen. Deze ideeën zijn ontwikkeld door te kijken naar best practices en brainstormsessies. Vervolgens werden de oplossingen verder onderzocht aan de hand van diepte-interviews. Uiteindelijk is besloten om een oplossing te implementeren in de vorm van een contentstrategie, bestaande uit Hero, Hub en Help content.
In deze fase werd een prototype gemaakt en getest. Dit prototype bestond uit een brandbook, contentkalender en social media templates. De prototypes zijn getest door middel van build-measure-learn. Door op social media een contentstrategie te hebben met een sterk merkidentiteit kan PurePower grote stappen maken op het gebied van naamsbekendheid.
Tijdens mijn stageperiode heb ik ontzettend veel geleerd over marketing in de sportwereld met dank aan mijn begeleiding en collega's. Mijn onderzoek gericht op branding en social media heeft waardevolle inzichten opgeleverd. Met als conclusie dat het implementeren van een doordachte contentstrategie op social media, gekoppeld aan een sterke merkidentiteit, PurePower aanzienlijke vooruitgang kan laten boeken op het gebied van naamsbekendheid. Dit zijn de behaalde resultaten tijdens mijn stageperiode:
350% stijging in volgers op social media.
Een sterke merk identeit die in alle communicatie van PurePower gebruikt kan worden.
Cijfer voor opdracht:
7,5
Na mijn stageperiode ben ik naast mijn studie nog steeds werkzaam bij 2moso. Hier voer ik verschillende taken uit.